Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzorce chování a rozvojové přístupy malých podniků
Bumberová, Veronika ; Blažek, Ladislav (oponent) ; Mikoláš, Zdeněk (oponent) ; Tvrdoň, Oldřich (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Žádná společnost, nevyjímaje malých podniků, pokud chce v současném dynamickém prostředí přežít a růst nemůže zůstat zcela statická, a tak určitá úroveň úprav, zlepšení nebo změn se stávají nezbytnou součástí provozování podniku. K tomu, aby organizace rostla a přežila v současném prostředí, musí reagovat na externí a interní podněty a systematicky se rozvíjet. Postupem času tak organizace rozvíjejí výrazný a přetrvávající vzorec chování. Cílem disertační práce je tedy identifikace a vysvětlení rozvojových přístupů malých podniků z vybraného sektoru služeb v ČR prostřednictvím strategických a dalších vnitřně realizovaných organizačních změn a zachycení celkových vzorů chování v podobě interaktivního účinku atributů rozvoje těchto podniků. Východiska disertační práce staví na literatuře v oblasti chování firem v organizační teorii a subkategorii organizačních změn z důvodu zaměření se na aspekty rozhodování v organizacích v měnícím se prostředí, která se zabývá problematikou ve vztahu k různé povaze, kontextu a procesu změn a jejich proaktivní nebo reaktivní charakter. Práce je založena na pragmatickém postoji výzkumníka v podobě smíšené výzkumné strategii realizované kombinací provedení kvantitativního a kvalitativního výzkumu na vzorku malých firem spadajících pod kategorii znalostně intenzivních služeb. Na základě triangulace empirických dat získaných z dotazníkového šetření a výstupů v podobě provedení srovnávací případové studie na dvou nejčetněji zastoupených reprezentantů v této kategorii (oblast IT služeb a architektonických činností), jsou pak prezentovány výsledky s ohledem na zodpovězení výzkumných otázek a cíle uvedené v této práci. Výstupy disertační práce identifikují konkrétní rozvojové přístupy v rámci chování znalostně intenzivních služeb v ČR jako podmnožiny MSP a stejně tak odkrývá obsah souvislosti mezi jednotlivými atributy rozvoje těchto firem. Výsledky výzkumu přinášejí praktické i teoretické přínosy, které jsou diskutovány v závěru této práce.
Specifika marketingové komunikace malých podniků
KŘÍHA, Jan
Úkolem mé bakalářské práce je na základě analýzy specifik marketingové komunikace malých podniků navrhnout změny v komunikaci vybraného podniku. Teoretická část definuje malé podniky, popisuje výhody a nevýhody tohoto druhu podnikání a možnosti podpory v České Republice. Dále se zabývá jednotlivými nástroji, které jsou využívány v rámci marketingové komunikace. Těmito nástroji jsou reklama, podpora prodeje, event marketing, public relations, osobní prodej, přímý marketing a sponzoring. Dále v této části budou představeny nové technologie v marketingové komunikaci malých podniků. Praktická část vychází z teoretických poznatků a je zde pomocí vlastního pozorování prováděna analýza specifik marketingové komunikace v kavárně Kousek a v další části je navržena změna v komunikaci, která by vybranému podniku mohla pomoci lépe komunikovat s okolím.
Vzorce chování a rozvojové přístupy malých podniků
Bumberová, Veronika ; Blažek, Ladislav (oponent) ; Mikoláš, Zdeněk (oponent) ; Tvrdoň, Oldřich (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Žádná společnost, nevyjímaje malých podniků, pokud chce v současném dynamickém prostředí přežít a růst nemůže zůstat zcela statická, a tak určitá úroveň úprav, zlepšení nebo změn se stávají nezbytnou součástí provozování podniku. K tomu, aby organizace rostla a přežila v současném prostředí, musí reagovat na externí a interní podněty a systematicky se rozvíjet. Postupem času tak organizace rozvíjejí výrazný a přetrvávající vzorec chování. Cílem disertační práce je tedy identifikace a vysvětlení rozvojových přístupů malých podniků z vybraného sektoru služeb v ČR prostřednictvím strategických a dalších vnitřně realizovaných organizačních změn a zachycení celkových vzorů chování v podobě interaktivního účinku atributů rozvoje těchto podniků. Východiska disertační práce staví na literatuře v oblasti chování firem v organizační teorii a subkategorii organizačních změn z důvodu zaměření se na aspekty rozhodování v organizacích v měnícím se prostředí, která se zabývá problematikou ve vztahu k různé povaze, kontextu a procesu změn a jejich proaktivní nebo reaktivní charakter. Práce je založena na pragmatickém postoji výzkumníka v podobě smíšené výzkumné strategii realizované kombinací provedení kvantitativního a kvalitativního výzkumu na vzorku malých firem spadajících pod kategorii znalostně intenzivních služeb. Na základě triangulace empirických dat získaných z dotazníkového šetření a výstupů v podobě provedení srovnávací případové studie na dvou nejčetněji zastoupených reprezentantů v této kategorii (oblast IT služeb a architektonických činností), jsou pak prezentovány výsledky s ohledem na zodpovězení výzkumných otázek a cíle uvedené v této práci. Výstupy disertační práce identifikují konkrétní rozvojové přístupy v rámci chování znalostně intenzivních služeb v ČR jako podmnožiny MSP a stejně tak odkrývá obsah souvislosti mezi jednotlivými atributy rozvoje těchto firem. Výsledky výzkumu přinášejí praktické i teoretické přínosy, které jsou diskutovány v závěru této práce.
Podnikatelský záměr pro vytvoření e-shopu se šátky na nošení dětí v podmínkách Dánského království
Hummelgren, Daniela ; Müllerová, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje zpracování podnikatelského plánu pro e-shop v Dánském království. Teoretická část se zabývá specifiky podnikání v Dánsku, motivací k podnikání, specifiky e-shopu a teoretickému pojetí podnikatelského plánu. V praktické části je sestaven podnikatelský plán konkrétního e-shopu. Ten můţe slouţit jako inspirace pro další e-shopy, které se snaţí vyplnit díru na trhu a vytvořit fungující e-shop. V potaz jsou brány aspekty, které k tomu patří, včetně internetového marketingu a legislativních omezení.
Podnikatelský plán cukrárny
Andršová, Ludmila ; Müllerová, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje zpracování podnikatelského plánu cukrárny. Teoretická část se zabývá vymezením drobného podnikání a jeho vlivu na rozvoj regionu, podmínek podnikání na území Šumperka a zpracováním podnikatelského nápadu podle Ashe Maurya a teoretickým pojetím podnikatelského plánu. V praktické části je sestaven podnikatelský plán konkrétní cukrárny, která je významným hybatelem rozvoje kulturního a komunitního života ve městě. Práce poskytne informace, doporučení a podněty jak pro podnikatele v menších městech České republiky, kteří budou mít zájem své podnikání profilovat obdobným způsobem, tak také pro zástupce místní správy.
Analýza a porovnání personálního řízení v drobné a malé firmě
Bareš, Marek ; Quigley, Martin John David (vedoucí práce) ; Palíšková, Marcela (oponent)
Tématem této bakalářské práce je problematika personálního řízení v podmínkách drobných a malých firem. Hlavním cílem je kromě prohloubení odborných znalostí z tohoto oboru především popsání personálního řízení ve dvou menších českých firmách (ETC spol. s r.o. a Vyšehradský restaurant Kandelábr) a následné porovnání zjištěných skutečností s výzkumem provedeným akademickými pracovníky VŠE v roce 2006 v rámci projektu zkoumání specifik řízení lidských zdrojů v malých podnicích. Samotná práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. V teoretické je vymezen základní pojmový aparát odpovídající analyzovaným společnostem, dále je nastíněn význam personalistiky a následně detailněji charakterizovány nejdůležitější personální činnosti. V praktické části nalezneme nejdříve samotný popis personálního řízení s příklady personální práce prováděné ve zmíněných firmách a posléze je věnován prostor zhodnocení shody zjištěných specifik s uvedeným výzkumem.
Příprava nové IT služby telefonního operátora
Králíčková, Lenka ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Jergl, Vít (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou uvedení nového IT produktu na český trh. Zaměřuje se na SMB podniky a navrhuje IT produkt určený přímo pro tuto klientelu. Jelikož na trhu žádný podobný produkt není, je v této oblasti obrovský potenciál. Ze zkušenosti společnosti, ve které je IT produkt navrhován, vyplývá potřeba zpracovat kvalitní marketingový mix a strategii, protože je složité nabízet IT produkty lidem, kteří jsou majiteli SMB podniků a příliš nerozumí technologickým aspektům těchto produktů. Teoretická část proto vymezuje hlavní marketingové pojmy, B2B trh, marketingovou strategii, marketingový mix, SWOT analýzu a podrobný popis zavedení nového výrobku na trh, kde jsou vysvětleny rozdíly mezi zaváděním výrobku a služby. Praktická část práce představuje telefonního operátora a jeho největší konkurenty a popisuje stav IT produktů na českém trhu. Dále je v práci vytvořen konkrétní marketingový mix navrhovaného produktu a strategie prodeje. Úspěšnost navrhovaného produktu je zhodnocena rozhovorem s SMB firmou a názorem manažera společnosti, ve které je IT produkt navrhován.
Výběr a implementace ERP pro malé expandující podniky
Sýkora, Václav ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Illichmann, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zlepšováním procesů a výběrem ERP systému v podmínkách malých podniků. V teoretické části této práce je vysvětlen pojem proces a metody analýzy, řízení a zlepšování podnikových procesů. Dále jsou zde charakterizovány základní typy ERP systémů a jejich možnosti pořízení. Praktická část práce je rozdělena na dva funkční celky, kde v prvním z nich je provedena analýza procesů a návrhy jejich zlepšení v konkrétním podniku. Druhý celek se zabývá analýzou a metodami výběru konkrétního ERP systému pro daný podnik.
Živnostenské podnikání v Prachaticích v poválečných letech. Příspěvek k hospodářským dějinám města v polovině 20. století
ČERNÝ, Václav
Tato práce se zaměřuje na zmapování vývoje živnostenského podnikání v Prachaticích v období tzv. Třetí republiky v letech 1945-1948 s přesahem do roku 1954. Časové rozpětí práce je do značné míry ovlivněno charakterem archivních materiálů, které jsou celistvější až v období 1948-1954. Za hlavní archivní materiály lez považovat především různé vyhlášky a seznamy týkající se živností v daném období, ale i malé množství fotografií. Na základě archivních pramenů je charakterizován vývoj živnostenského podnikání v Prachaticích ve výše uvedených letech včetně proměn struktury živnostenského podnikání. Tento vývoj je pak zasazen do politického, hospodářského a sociálního vývoj československého státu, potažmo jižních Čech a okresu Prachatice. Vývoj živnostenského podnikání je průběžně porovnáván s vývojem ve dvou lokalitách, konkrétně pro rok 1946 s Vimperkem a pro roky 1946, 1948-1954 s Volary. Práce se také snaží o porovnání stavu a charakteru poválečného živnostenského podnikání s předválečným.
Analýza marketingových činností vybraných malých firem
PEŠTOVÁ, Lucie
Nedílnou součástí podnikání by měl být soustavný a nepřetržitý proces vytváření, koordinace a kontroly marketingových činností. Marketing je důležitý pro snadné pronikání na trh, tak aby si podnik zajistil prosperující a trvalou existenci na trhu. Cílem diplomové práce je analýza marketingových činností vybraných firem služeb, vzájemné porovnání těchto činností a na základě provedených analýz navržení dalšího postupu zdokonalení těchto činností. Pro analýzu byly vybrány tři subjekty, ve kterých byly zkoumány jejich marketingové činnosti. Na základě provedených analýz marketingového mixu, Porterova modelu pěti sil, analýzy komunikačního mixu a SWOT analýzy, bylo možné stanovit vhodné strategické postupy a návrhy dalšího postupu marketingových činností sledovaných subjektů. Návrhy na zlepšení byly doporučeny s ohledem na finanční možnosti majitelů analyzovaných firem služeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.